سن: 30 وزن: 80 جنسیت: خانم

تداخل دارویی والپروات کوئتیاپین بادرنجبویه؟

من قرص والپروات 500 و کوئنتاپین 100
استفاده میکنم میخواستم ببینم استفاده از دمنوش بادرنجبویه باهاش تداخل داره؟

سابقه بیماری:
تشنج و پنیک
داروهای مصرفی:
والپروات 500 کوئنتاپین 100

7 آبان 1405 - 18:51

4 بازدید

پاسخ پزشکان

1 پاسخ
نگار چراغپور

نگار چراغپور

روانشناس| رواندرمانگر|مشاور فردي، زوج،خانواده | مشاوره پيش از ازدواج، ازدواج، خيانت || هيپنوتراپيست


درود خانم 30 ساله عزیز .استفاده ی همزمان داروهای شیمیایی و گیاهی ممکن است تداخل ایجاد کند به این صورت که روی میزان اثر داروهای شیمایی تاثیر بگذرد و کم کند .حتما هر گونه استفاده ی دارویی گیاهی را با روانپزشک تان مطرح کنید.

7 آبان 1405 - 19:9

آیا پاسخ پزشک مناسب بود؟
هوش مصنوعی دکتریاب

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب

تداخل دارویی والپروات کوئتیاپین بادرنجبویه

استفاده همزمان دمنوش بادرنجبویه با داروهای والپروات و کوئتیاپین ممکن است تداخلاتی داشته باشد. بادرنجبویه به طور سنتی برای اضطراب و اختلالات خواب استفاده می‌شود و ممکن است اثرات آرام‌بخشی داشته باشد. این اثرات می‌توانند با داروهای ضد تشنج مانند والپروات و داروهای ضد روان‌پریشی مانند کوئتیاپین که بر سیستم عصبی مرکزی اثر می‌گذارند، تداخل کنند. این تداخلات می‌تواند شامل تشدید عوارض جانبی مانند خواب‌آلودگی، سرگیجه یا کاهش اثربخشی داروها باشد. با توجه به سابقه بیماری تشنج و پنیک و مصرف داروهای والپروات و کوئتیاپین، هرگونه تغییر در رژیم دارویی یا افزودن مکمل‌های گیاهی باید با احتیاط فراوان و تحت نظر پزشک صورت گیرد. برای دریافت مشاوره تخصصی و اطمینان از عدم تداخل دارویی، با پزشکان دکتریاب در ارتباط باشید.

توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه ما، توجه به راهنمایی پزشکان است.

نیاز به مشاوره فوری دارید؟

همین حالا با پزشکان متخصص روانپزشک (اعصاب و روان) به صورت تلفنی مشاوره بگیرید.

دریافت مشاوره تلفنی

سوالات مشابه