نگين
42
50
خانــم

تفسیر نتایج تیروئید و ندول‌های هیپوتیروئیدی و راهنمایی برای بیوپسی؟

سلام و عرض ادب
42 ساله هستم
پس از انجام ازمايش تيروئيد ، tsh من 6 بود و پس از سونوگرافي ندول ساليد سيستيک ايزواکو هترواکو در سمت چپ داشتم به ابعاد22 در 17 در 33 سانت و حجم 6.3 سي سي 
ممنون ميشم من رو‌ راهنمايي فرماييد 
بازدید : 10 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

تفسیر نتایج تیروئید و ندول‌های هیپوتیروئیدی و راهنمایی برای بیوپسی

با توجه به آزمایش تیروئید و سونوگرافی شما، سطح TSH برابر با 6 نشان‌دهنده کم‌کاری خفیف تیروئید است که معمولاً با مصرف داروهای هورمونی مانند لووتیروکسین کنترل می‌شود و نیازمند پیگیری توسط پزشک غدد است. در مورد ندول (گره) مشاهده شده در سونوگرافی، وجود ترکیب کیستیک و جامد (سیستیک-سیستیک/اسولید) و هموژنی ناهمگن، نیازمند ارزیابی دقیق‌تر است؛ اگرچه ابعاد گره (۲۳×۱۷×۳۳ میلی‌متر) قابل توجه است، اما نوع بافت و ویژگی‌های آن در تصمیم‌گیری برای انجام بیوپسی (نمونه‌برداری) یا پایش دوره‌ای بسیار حیاتی است. برای مدیریت این شرایط، پیشنهاد می‌شود در اسرع وقت به یک فوق تخصص غدد یا جراح غدد مراجعه کنید تا با در نظر گرفتن سن شما و نتایج آزمایش، احتمال مداخله جراحی یا پانسمان دوره‌ای مشخص شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که تمامی جزئیات سونوگرافی (مانند گزارش‌های دقیق از نظر رگ‌خونی، کلسیفیکاسیون و هموژنی) را به پزشک ارائه دهید تا تصمیم‌گیری دقیق‌تری صورت گیرد. جهت دریافت مشاوره تخصصی و تعیین بهترین روش درمان، می‌توانید از بخش مشاوره پزشکان دکتریاب استفاده نمایید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک غدد، رشد و متابوليسم تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه