سن: 15 وزن: 65 جنسیت: خانم

تغییرات قاعدگی ناشی از قرص LD و احتمال بارداری؟

سلام من مامانم میگه رابطه ای نداشته بابامم میگه کاری نکرده مامانم میگه برای احتمالات آینده جلو جلو ال دی خورده الان پریود عقب افتاد بنظر شما بخاطر قرص یا احتمال حاملگی؟

20 مهر 1405 - 15:6

15 بازدید

پاسخ پزشکان

1 پاسخ
فاطمه مسعودی

فاطمه مسعودی

کارشناس زنان ومامايي.درمان عفونت‌هاي واژينال وادرار.خونريزيها.بيماريهاي مقاربتي.پاپ اسمير.مراقبتهاي پيش بارداري.بارداري وپس از زايمان.مشاوره بلوغ ويائسگي


سلام عزیزم.کی قرص خورده چن روز خورده؟وچن روز عقب افتاده؟میتونه یه تست بارداری بده.میتونید تماس تلفنی ثبت کنید ویه شرح حال کامل بدید راهنماییتون کنم

21 مهر 1405 - 2:37

آیا پاسخ پزشک مناسب بود؟
هوش مصنوعی دکتریاب

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب

تغییرات قاعدگی ناشی از قرص LD و احتمال بارداری

مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی (LD) می‌تواند باعث تغییراتی در سیکل قاعدگی شود. این قرص‌ها با تنظیم هورمون‌های بدن، از تخمک‌گذاری جلوگیری کرده و به این ترتیب احتمال بارداری را کاهش می‌دهند. یکی از عوارض جانبی شایع این قرص‌ها، تغییر در زمان و شدت قاعدگی است. گاهی اوقات مصرف نامنظم یا شروع زودهنگام این قرص‌ها، حتی پیش از شروع رابطه جنسی، می‌تواند منجر به پریود شدن زودتر از موعد یا نامنظم شدن قاعدگی شود. در مورد احتمال بارداری، اگرچه قرص‌های LD با مصرف صحیح، اثربخشی بالایی دارند، اما در صورت مصرف نامنظم یا شروع زودتر از موعد، احتمال آن صفر نیست. با این حال، قاعدگی زودتر از موعد معمولاً ناشی از اثرات هورمونی قرص است تا بارداری. اگر نگرانی زیادی دارید یا علائم غیرعادی دیگری مشاهده می‌کنید، بهتر است برای اطمینان و دریافت مشاوره تخصصی با پزشکان متخصص زنان در دکتریاب مشورت نمایید.

توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه ما، توجه به راهنمایی پزشکان است.

نیاز به مشاوره فوری دارید؟

همین حالا با پزشکان متخصص زنان و زايمان به صورت تلفنی مشاوره بگیرید.

دریافت مشاوره تلفنی

سوالات مشابه