آمنه
44
65
خانــم

سنگینی معده بعد از غذا علل و درمان؟

سلام چند وقتي هست احساس سنگيني در معده پس از خوردن مقدار کمي غذا ميکنم اين ميتونه نشانه چي باشه آيا کيست پارالگني سمت چپ کليه ميتواند ب اين موضوع ربط داشته باشه
بازدید : 6 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

سنگینی معده بعد از غذا علل و درمان

احساس سنگینی در معده پس از خوردن مقدار کم غذا می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل شایع، سوء هاضمه (Dyspepsia) است که می‌تواند ناشی از سرعت بالای غذا خوردن، مصرف غذاهای چرب و سنگین، استرس، یا برخی داروها باشد. همچنین، اختلالات حرکتی معده (Gastroparesis) که در آن معده به درستی تخلیه نمی‌شود، می‌تواند منجر به احساس سیری زودرس و سنگینی شود. در خصوص ارتباط کیست پاراورتبرال سمت چپ کلیه با این علائم، ارتباط مستقیمی وجود ندارد. کیست‌های کلیه معمولاً علائمی ایجاد نمی‌کنند مگر اینکه بسیار بزرگ شوند یا باعث فشار بر ارگان‌های مجاور شوند. با این حال، در موارد نادر، برخی شرایط زمینه‌ای که منجر به علائم گوارشی می‌شوند، ممکن است به طور همزمان با مشکلات کلیوی نیز همراه باشند. برای دریافت مشاوره تخصصی در مورد علت سنگینی معده و بررسی دقیق وضعیت سلامتی خود، از پزشکان دکتریاب نوبت بگیرید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک گوارش و کبد بالغين تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه