سوگل
14
54
خانــم

تنگی نفس در نوجوانان علل و راهکارها؟

با سلام و عرض ادب و احترام ببخشيد سوالي در خصوص تنگي نفس داشتم.
من 14 سالم هست و چندين ماهه که احساس تنگي نفس ميکنم،احساس ميکنم مياز به نفس عميق دارم تا نفس درست و مناسبي داشته باشم،من چندين بار دکتر رفتم،دکتر هاي عمومي با معاينه ساده با گوشي و يک بار هم با اکو قلب گفتند که مشکل جسماني اي ندارم و به مشاور نامه نوشتند،اما حتي زماني که استرس ندارم و مضطرب نيستم هم اين مشکل سراغم مياد و احساس ميکنم نفس خوبي نميکشم،علائم ديگه اي مثل کبود شدن يا سرد شدن بدن يا تعريق زيادي ندازم،آيا ممکنه مشکل قلبي باشه؟مادرزادي هم مشکلي نيست
بازدید : 10 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

تنگی نفس در نوجوانان علل و راهکارها

احساس تنگی نفس در سن شما، حتی در غیاب استرس یا اضطراب، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگرچه پزشکان عمومی شما پس از معاینات اولیه و اکوکاردیوگرافی، مشکل جسمانی خاصی را تشخیص نداده‌اند، اما تداوم این علائم نیازمند بررسی دقیق‌تر است. برخی از دلایل احتمالی شامل مشکلات تنفسی مانند آسم خفیف، اختلالات اضطرابی که ممکن است علائم جسمانی ایجاد کنند، یا حتی مشکلات مرتبط با سیستم عضلانی-اسکلتی قفسه سینه هستند. با توجه به اینکه علائم حتی در زمان آرامش نیز وجود دارند و بر خلاف تصور اولیه، مشکلات قلبی مادرزادی رد شده است، تمرکز بر بررسی‌های دیگر ضروری است. در این مرحله، مراجعه به پزشکان متخصص مانند متخصص ریه یا حتی روانپزشک/روانشناس برای بررسی جنبه‌های اضطرابی یا سایر اختلالات مرتبط با خلق و خو، می‌تواند راهگشا باشد. برای دریافت راهنمایی دقیق‌تر و معاینه تخصصی، می‌توانید از خدمات پزشکان دکتریاب بهره‌مند شوید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک قلب و عروق تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه