سن: 2 وزن: 11 جنسیت: خانم

درمان سرماخوردگی در کودکان دو ساله؟

دختر دوسالم امروز صبح با علام سرماخوردگی آبریزش بینی و عطسه بیدار شد. براش از داروخونه شربت پلارژین سه سیسی و شربت سیتریزین دو نیم سیسی گرفتم و بهش دادم که بعد از خوردن سیتریزین بالا آورد. که امشب هم دوز دومش و دادم بازم بالا اورد که به دارو شک کردم و چک کردم دیدم روی درش شکرک زده. الان خواب آروم نداره و همش بیدار میشه و گریه میکنه. میخواستم بدونم نیازه اورژانش ببریم؟ چکار باید بکنیم
سابقه بیماری:
ندارد
داروهای مصرفی:
پلارژین سیتریزین

4 آبان 1405 - 1:43

6 بازدید

🟠 تا به‌اکنون پاسخی از سوی پزشکان ثبت نشده است

هوش مصنوعی دکتریاب

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب

درمان سرماخوردگی در کودکان دو ساله

علائم سرماخوردگی در کودکان دو ساله مانند آبریزش بینی و عطسه بسیار شایع است. بالا آوردن پس از مصرف قطره سیتریزین می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله طعم نامطبوع دارو، دوز نامناسب، یا حساسیت کودک به ماده‌ای خاص در دارو. شکرک زدن روی در دارو نیز ممکن است نشان‌دهنده نگهداری نامناسب دارو یا تمام شدن تاریخ انقضای آن باشد. در صورتی که فرزند شما علاوه بر بالا آوردن، علائم دیگری مانند تب بالا، بی‌حالی شدید، کاهش سطح هوشیاری، یا تنگی نفس دارد، لازم است فوراً به پزشک مراجعه کنید. در غیر این صورت، می‌توانید با رعایت نکات بهداشتی مانند استراحت کافی، مایعات فراوان، و تغذیه مناسب به بهبود وضعیت فرزندتان کمک کنید. اگر علائم بهبود نیافت یا تشدید شد، حتماً با پزشک مشورت نمایید. برای دریافت مشاوره تخصصی و راهنمایی‌های بیشتر، می‌توانید با پزشکان متخصص در دکتریاب ارتباط برقرار کنید.

توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه ما، توجه به راهنمایی پزشکان است.

نیاز به مشاوره فوری دارید؟

همین حالا با پزشکان متخصص اطفال و کودکان به صورت تلفنی مشاوره بگیرید.

دریافت مشاوره تلفنی

سوالات مشابه