سن: 49 وزن: 74 جنسیت: خانم

علل خونریزی بعد از کورتاژ و مصرف مجسترول؟

به علت ضخامت رحم 16,کورتاژ کردم و مجسترول تجویز کردن پزشکم .دوره اول بعداز قطع خیلی شدید خونریزی داشتم وبا ویتامین kبعداز 7روز استفاده از دوره دوم مجسترول بند اومد و بعداز قطع دوره دوم باز شدید بود ولی در حین استفاده اصلا خونریزی نداشتم بعداز قطع دوره سوم خونریزی کمتر بود ولی خونریزی واکه بینی 12روز طول کشید یعنی بعداز استفاده 7عددداز مجسترول دوره سوم قطع شد ولی الان باز خونریزیم شروع شد چیکار کنم قرص و قطع کنم یا ادامه بدم
داروهای مصرفی:
مجسترول مفنامیک ترانسید

5 آبان 1405 - 20:49

13 بازدید

پاسخ پزشکان

1 پاسخ
هوش مصنوعی دکتریاب

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب

علل خونریزی بعد از کورتاژ و مصرف مجسترول

با سلام. تغییرات الگوی خونریزی پس از کورتاژ و مصرف مجسترول (Megestrol) تا حدودی شایع است، زیرا بدن و آندومتر (دیواره رحم) نیاز به زمان دارند تا به تعادل هورمونی برسند. معمولاً قطع ناگهانی یا خودسرانه دارو می‌تواند باعث تشدید یا بازگشت خونریزی شود؛ بنابراین به هیچ وجه دارو را بدون مشورت پزشک قطع نکنید یا دوز آن را تغییر ندهید. برای کنترل بهتر علائم، مایعات کافی بنوشید تا از کم‌آبی بدن جلوگیری شود و در صورت بروز سرگیجه شدید، ضعف یا خونریزی بسیار سنگین (خیس شدن بیش از دو پد در ساعت)، اورژانسی اقدام کنید. برای بررسی دقیق‌تر وضعیت ضخامت رحم، تنظیم دوز داروها و تصمیم‌گیری درباره ادامه یا تغییر درمان، پیشنهاد می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن مشاوره تخصصی از پزشکان متخصص زنان و زایمان دریافت کنید تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه ما، توجه به راهنمایی پزشکان است.

نیاز به مشاوره فوری دارید؟

همین حالا با پزشکان متخصص زنان و زايمان به صورت تلفنی مشاوره بگیرید.

دریافت مشاوره تلفنی

سوالات مشابه