حسين گودرزي
38
67
آقــا

مشکل یبوست و مدفوع تیره و بدبو؟

الان ده روزه دستشويي بزرگم يعني مدفوع نمياد در صورتي مياد که داروي رولاکس بخورم اونم بعد خوردن اسهالم ميکنه و وقتي مدفوع مياد بوي بد ميده و سياهه
سابقه بیماری:
ندارم
داروهای مصرفی:
نمیخورم
بازدید : 5 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

مشکل یبوست و مدفوع تیره و بدبو

علائم شما مبنی بر یبوست طولانی مدت که تنها با مصرف داروی ملین (رولاکس) و ایجاد اسهال رفع می‌شود، همراه با دفع مدفوع تیره و بدبو، نیازمند بررسی دقیق است. یبوست می‌تواند دلایل مختلفی از جمله عدم مصرف کافی فیبر و مایعات، کم‌تحرکی، تغییر در رژیم غذایی، یا در موارد نادرتر، مشکلات ساختاری روده یا اختلالات متابولیکی داشته باشد. رنگ تیره مدفوع نیز ممکن است به دلیل مصرف برخی مواد غذایی، مکمل‌های آهن، یا خونریزی در دستگاه گوارش (که در صورت تیره بودن و بدبو بودن نیاز به بررسی فوری دارد) باشد. اسهال ناشی از مصرف ملین نیز نشان‌دهنده عدم تعادل در عملکرد روده است. برای ارزیابی کامل و تشخیص دقیق علت این علائم، توصیه می‌شود حتماً با یک پزشک متخصص گوارش مشورت نمایید. پزشک با گرفتن شرح حال کامل، معاینه فیزیکی و در صورت لزوم تجویز آزمایشات تکمیلی (مانند آزمایش خون، آزمایش مدفوع یا آندوسکوپی/کلونوسکوپی) می‌تواند علت اصلی مشکل شما را شناسایی کرده و بهترین راهکار درمانی را ارائه دهد. جهت دریافت مشاوره تخصصی و ویزیت آنلاین از پزشکان متخصص گوارش در پلتفرم دکتریاب، می‌توانید به بخش مربوطه در وب‌سایت مراجعه نمایید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک گوارش و کبد بالغين تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه