23 اردیبهشت 1405 - 7:2
🟠 تا بهاکنون پاسخی از سوی پزشکان ثبت نشده است
مصرف همزمان ۴ عدد قرص پنتوپرازول ۴۰ میلیگرم، بیش از دوز درمانی معمول، میتواند منجر به عوارض گوارشی شدیدی از جمله دل درد، دل پیچه، تهوع، استفراغ، اسهال و سرگیجه شود. همچنین، تداخل دارویی با سایر داروهایی که مصرف میکنید (مانند آل آرژنین، اسپیرونولاکتون و قرص آهن) در صورت عدم مصرف صحیح و زیر نظر پزشک، ممکن است شدت علائم را افزایش دهد. در این شرایط، مهمترین اقدام، قطع فوری مصرف پنتوپرازول و سایر داروهایی است که ممکن است در بروز این علائم نقش داشته باشند. نوشیدن مایعات فراوان (مانند آب، دوغ کم نمک و چای کمرنگ) برای جبران مایعات از دست رفته ناشی از استفراغ و اسهال توصیه میشود. از مصرف غذاهای سنگین، چرب و پر ادویه خودداری کنید و از غذاهای ساده و زود هضم مانند سوپ، پوره و ماست استفاده نمایید. برای دریافت مشاوره تخصصی و بررسی دقیق وضعیت خود، لطفاً با پزشکان متخصص در دکتریاب تماس بگیرید.
همین حالا با پزشکان متخصص داخلي به صورت تلفنی مشاوره بگیرید.
دریافت مشاوره تلفنیبرگشت غذابه دهان اشتباهی قرص پنتوپرازول 40به جای 20به دخترم که 6سالش ووزنش 24کیل ...
بنده ضعف و بی حالی و حالات خستگی و کوفتگی داشتم دکتر رفتم چکاب کامل برام نوشت مش ...
سلام الان یه هفته ای هست معده دارم دارم با قرص پنتو هم آرام نمیگیرم چکار کنم ...
سلام خسته نباشید تورو خدا جواب بدین من یه ویروس گرفتم طبق تجویز دکتر قرص های لیب ...
با سلام درسته که پوکی استخوان و ریسک ایجاد سرطان ها رو بالا میبره؟ 20ساله روزی ی ...