سن: 31 وزن: 52 جنسیت: خانم

تداخل دارویی قرص نورتریپتیلین با قرص سرماخوردگی؟

سلام آیا خوردن سرماخوردگی با قرص نورتریپتیلین تداخل دارد؟

6 آبان 1405 - 21:53

4 بازدید

🟠 تا به‌اکنون پاسخی از سوی پزشکان ثبت نشده است

هوش مصنوعی دکتریاب

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب

تداخل دارویی قرص نورتریپتیلین با قرص سرماخوردگی

مصرف همزمان داروهای سرماخوردگی (که معمولاً حاوی ترکیبات ضدحساسیت، ضدگرفتگی بینی یا مسکن هستند) با قرص نورتریپتیلین (که یک داروی ضدا افسردگی سه حلقه‌ای است) می‌تواند تداخل ایجاد کند. این تداخلات ممکن است شامل تشدید عوارض جانبی مانند خواب‌آلودگی شدید، خشکی دهان، یبوست، تاری دید، سرگیجه و به‌ویژه افزایش خطر بالا رفتن فشار خون یا مشکلات قلبی باشد. به همین دلیل، از مصرف خودسرانه داروهای ترکیبی سرماخوردگی همراه با نورتریپتیلین خودداری کنید. برای بررسی دقیق‌تر شرایط خود و دریافت راهنمایی ایمن بر اساس دوز مصرفی داروهایتان، حتماً با پزشکان متخصص دکتریاب مشاوره داشته باشید.

توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه ما، توجه به راهنمایی پزشکان است.

نیاز به مشاوره فوری دارید؟

همین حالا با پزشکان متخصص پزشکي عمومي به صورت تلفنی مشاوره بگیرید.

دریافت مشاوره تلفنی

سوالات مشابه