دکتر حدیث السادات عدل دکترای تخصصی مشاوره
درود برشما
علائمي که بيان کرديد **اضطراب اجتماعي + وسواس فکري + مشکل کنترل خشم/تکانه** مي باشد و **قابل درمان است**.
- *روانشناس با رويکرد CBT** برويد.
- اگر خيلي شديد است، **روانپزشک** هم لازم ميشود که احتمالا بعد از ارزيابي درمانت توسط درمانگرت پيشنهاد داده ميشود.
- خودت را سرزنش نکن. (کار زشتي) کار زشت» خواندنِ خودت فقط اضطرابت را بيشتر ميکند و باعث ميشود دوباره به همان چرخه پناه ببري. تو يک بيمار نيستي که شکست خورده باشي؛.تو فردي هستي که سيستم عصبياش نياز به يادگيري روشهاي جديد براي آرام شدن دارد.
- ورزش روزانه + تنفس عميق** کمک ميکند
- براي خودارضايي، چون بيشتر از **استرس و عادت** ميآيد، درمان ريشهاياش همان **اضطراب و وسواس** است...
در اولين فرصت يک جلسه مشاوره وقت بگير. لازم نيست همه اينها را يکشبه حل کني؛ قدم اول، فقط صحبت با يک متخصص است. تو تنها نيستي، راه خروج از اين چالشها وجود دارد.
ماهرخ راستی کارشناس ارشد روانشناس و مشاور
دوست خوبم سالهاست که با اين همه فشار رواني دست و پنجه نرم ميکني، اضطراب اجتماعي که هر روز سادهترين کارها رو برات غيرممکن کرده، وسواسي که ذهن و دستانت رو در بند گرفته، و عادتي که از اون بيزاري اما در دامش افتادهي. تحمل اين همه تنهايي در کنار اين فشارها، نشان از قدرت شگفتانگيز تو داره، حتي اگر خودت الان اون رو نبيني.
اما صريح باهات حرف ميزنم چون نگرانت هستم: اين افکار خودکشي، زنگ خطر جدياند و به هيچ وجه نبايد ناديده شون بگيري. تو با بيماري دست و پنجه نرم ميکني، نه با ضعف شخصيت. اين علائم مثل تب و سرفه براي بدن، نشانههاي يک بيماري قابل درمان هستند و تو براشون مقصر نيستي. خستگي مفرط، پرخاشگري و نااميدي، همگي از عوارض همين فشارهاست، نه حقيقت وجود مهربان و حساس تو.
همين الان بايد اولين قدم رو برداري: با خط 123 اورژانس اجتماعي تماس بگير يا به نزديکترين مرکز خدمات روانشناختي دولتي مراجعه کن. اگر امکانش رو نداري، با يک روانشناس آنلاين مشورت کن. درمان اين سه مشکل (اضطراب، وسواس و اعتياد به خودارضايي) با رواندرماني و در صورت نياز دارودرماني، کاملاً حل شدنيه و هزاران نفر مثل تو موفق شدن. تو تنها نيستي و اين افکار، دروغهاي بزرگي هستن که بيماري به تو تلقين ميکنه.
امشب که خواستي بخوابي، همين يک تصميم رو بگير که فردا اولين تماس رو با يک متخصص بگيري. نيازي نيست يکدفعه همه چيز رو حل کني؛ فقط کافي است مسئوليت اين يک قدم رو بپذيري. به چشمانت در آينه نگاه کن و به خودت بگو: «من ارزش نجات رو دارم، حتي اگر الان باور نکنم.» اين قلهايه که يکتنه از آن بالا نميري، اما با کمک، شدنيه. قول ميدم روزي برسه که با لبخند به اين روزهاي سخت نگاه کني.
پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :
علائم شما نشاندهنده اضطراب اجتماعی، وسواس فکری-عملی (OCD) و همچنین احتمالاً برخی مشکلات خلقی است. اضطراب اجتماعی میتواند باعث شود در موقعیتهای اجتماعی احساس ناراحتی، خجالت و ترس کنید، که خود را در تند شدن ضربان قلب، قرمزی صورت و مشکل در صحبت کردن نشان میدهد. وسواس فکری-عملی شامل افکار تکراری و ناخواسته (وسواس فکری) و رفتارهای تکراری برای کاهش اضطراب ناشی از این افکار (وسواس عملی) است، مانند شستشوی مکرر دستها یا اطمینان از انجام کامل تکالیف. خودارضایی در صورتی که به صورت اجباری و با احساس گناه همراه باشد، میتواند بخشی از الگوهای اضطرابی یا وسواسی تلقی شود و بر سلامت روان تأثیر بگذارد. خستگی روحی، پرخاشگری، اعتماد به نفس پایین و افکار خودکشی، همگی نشانههایی از فشار روانی شدید هستند و نیاز به توجه جدی دارند. برای دریافت راهنمایی و درمان مناسب، توصیه میشود با پزشکان متخصص در پلتفرم دکتریاب مشورت نمایید.
توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و میتواند اشتباه کند. توصیهی ما، توجه به راهنمایی پزشکان است
برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک روانپزشک (اعصاب و روان) تماس بگیرید.
شروع مشاوره تلفنی