سن: 33 وزن: 78 جنسیت: آقا

جلوگیری از سنگ کلیه ناشی از مصرف قرص زینک و بیوتین ریزش مو؟

قرص ویتامین زینک و بیوتین برای موهام میخورم بعد از یه مدت سنگ کلیه میگیرم چجوری میتونم مصرف کنم که سنگ ساز نشه
سابقه بیماری:
ریزش مو

5 آبان 1405 - 18:34

5 بازدید

🟠 تا به‌اکنون پاسخی از سوی پزشکان ثبت نشده است

هوش مصنوعی دکتریاب

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب

جلوگیری از سنگ کلیه ناشی از مصرف قرص زینک و بیوتین ریزش مو

مصرف همزمان مکمل‌های زینک و بیوتین به خودی خود عامل اصلی سنگ کلیه نیست، اما برخی ترکیبات جانبی موجود در این مکمل‌ها (مانند دوزهای بالای ویتامین C یا کلسیم که گاهی به آن‌ها اضافه می‌شود) یا کم‌آبی بدن می‌توانند خطر سنگ‌سازی را افزایش دهند. برای پیشگیری، مصرف آب فراوان (حداقل ۸ تا ۱۰ لیتر در روز) همراه با این قرص‌ها بسیار کمک‌کننده است. همچنین بهتر است مکمل‌ها را با معده پر و تقسیم‌شده در طول روز مصرف کنید و برچسب ترکیبات آن‌ها را به دقت بررسی نمایید. برای بررسی دقیق‌تر شرایط کلیوی و دریافت دوز مناسب و ایمن از این مکمل‌ها با توجه به سابقه سنگ‌سازی، بهتر است با پزشکان متخصص مشورت کنید.

توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه ما، توجه به راهنمایی پزشکان است.

نیاز به مشاوره فوری دارید؟

همین حالا با پزشکان متخصص پوست و مو به صورت تلفنی مشاوره بگیرید.

دریافت مشاوره تلفنی

سوالات مشابه