تقي ظهوريان
57
65
آقــا

علت خم نشدن زانو بعد از جراحی شکستگی ران با پلاتین؟

پاي راست پدرم از ناحيه ران در اثر تصادف شکسته پلاتين گذاشتن وحالا زانويش خم نميشود ميخواستم ببينم طبيعي است يا نه . براي پلاتين توي عکسي که گرفتن در قسمت زانو 7 تا پيچ گذاشتن ايا مشکل ساز نميشه براي خم و راست کردن پا
سابقه بیماری:
ندارد
داروهای مصرفی:
آ اس آ. ویتامین دی .دیکلوفناک
بازدید : 4 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

علت خم نشدن زانو بعد از جراحی شکستگی ران با پلاتین

شکستگی استخوان ران، به خصوص در ناحیه نزدیک زانو، و متعاقب آن جراحی برای تثبیت با پلاتین و پیچ، می‌تواند منجر به محدودیت در خم شدن زانو شود. این محدودیت ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تورم، درد، سفتی بافت‌های نرم اطراف مفصل، و یا حتی وضعیت خود پلاتین و پیچ‌ها باشد. در برخی موارد، این محدودیت موقتی است و با فیزیوتراپی مناسب و گذشت زمان بهبود می‌یابد. اما در موارد دیگر، ممکن است نیاز به بررسی دقیق‌تر باشد. اینکه ۷ پیچ در ناحیه زانو استفاده شده است، به تنهایی نشان‌دهنده مشکل نیست، بلکه به نوع و شدت شکستگی و همچنین تکنیک جراحی بستگی دارد. مهم این است که این پیچ‌ها به درستی در محل خود قرار گرفته باشند و باعث تحریک یا آسیب به ساختارهای مفصلی نشوند. عدم توانایی در خم کردن زانو بعد از جراحی، یک علامت مهم است که نیاز به پیگیری دارد. برای دریافت راهنمایی و مشاوره تخصصی در مورد وضعیت پدرتان، پیشنهاد می‌کنیم با پزشکان متخصص ارتوپدی در پلتفرم دکتریاب مشورت فرمایید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک ارتوپد - جراح استخوان تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه