سن: 18 وزن: 45 جنسیت: خانم

عوارض مصرف بیش از حد مسکن در دوران قاعدگی؟

سلام وقتتون بخیر
در دوران قاعدگی هستم بخاطر درد شدید 2عدد قرص دیکلوفناک و 2عدد کدئین خوردم مجدد 3عدد دیکلوفناک و 2عدد کدئین قوی تر خوردم
سرگیجه، حالت تحوه، سیاهی رفتن چشم، بی‌حس شدن دست و پاهام، عرق زیادی کردن بدنم
میخواستم بدونم چرا اینجوری شدم خطرناک هست؟؟

8 مهر 1405 - 12:50

26 بازدید

پاسخ پزشکان

1 پاسخ
دکتر محمدجواد حریری

دکتر محمدجواد حریری

دکترا پزشکي عمومي هيپنوتيزم درمانگر(پيشرفت تحصيلي، اضطراب، پانيک، افسردگي، فوبيا، وسواس فکري وعملي....)


سلام وقت بخیر. این پیام یک ماه پیش بوده که من الان دیدم.
پاسخ را طوری مینویسم که گویا همین الان این اتفاق افتاده که اگر بینندگان سایت چنین موردی را مشاهده یا تجربه کردند بدانند چکار کنند. :
بله، وضعیت شما خطرناک است و نیاز به ارزیابی فوری پزشکی دارد. مجموع دارویی که مصرف کرده‌اید (5 عدد دیکلوفناک و 4 عدد کدئین) بیش از حد مجاز است و علائمی که تجربه می‌کنید (سرگیجه، تهوع، تاری دید، بی‌حسی دست و پا و تعریق زیاد) از نشانه‌های شناخته‌شده مسمومیت با این داروهاست. دیکلوفناک در دوز بالا می‌تواند باعث تاری دید، سرگیجه، بی‌حسی و سنگینی سر شود و کدئین می‌تواند تعریق، سرگیجه، تهوع و ضعف ایجاد کند. خطر اصلی کدئین کندی و ضعف تنفس است که ممکن است دیرتر ظاهر شود و تهدیدکننده باشد.

لطفاً همین حالا با اورژانس 115 تماس بگیرید یا از کسی بخواهید شما را به نزدیک‌ترین اورژانس برساند. تا رسیدن کمک، خودتان را وادار به استفراغ نکنید مگر اینکه کادر درمان به شما بگویند. اگر احساس خواب‌آلودگی شدید، تنفس کند یا سطحی، یا گیجی دارید، اینها علائم هشدار جدی هستند و باید فوراً به اورژانس اطلاع داده شوند.

پس از اینکه وضعیت اورژانسی شما تحت کنترل قرار گرفت، برای مدیریت درد قاعدگی و بررسی علل زمینه‌ای، حتما به متخصص زنان مراجعه بفرمایید.
موفق باشید

2 آبان 1405 - 14:2

آیا پاسخ پزشک مناسب بود؟
هوش مصنوعی دکتریاب

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب

عوارض مصرف بیش از حد مسکن در دوران قاعدگی

مصرف بیش از حد و همزمان داروهای مسکن مانند دیکلوفناک و کدئین می‌تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد. علائمی که شما تجربه کرده‌اید (سرگیجه، تهوع، سیاهی رفتن چشم، بی‌حسی دست و پا، و عرق زیاد) می‌تواند نشان‌دهنده عوارض گوارشی، عصبی، یا حتی قلبی-عروقی ناشی از مصرف زیاد این داروها باشد. این داروها، به خصوص کدئین، در صورت مصرف خودسرانه و دوز بالا می‌توانند عوارضی مانند سرکوب تنفسی، افت فشار خون، و وابستگی ایجاد کنند. مهم است که بدانید خوددرمانی با داروهای مسکن، به خصوص با ترکیب و دوزهای بالا، می‌تواند بسیار خطرناک باشد. علائمی که ذکر کردید نیاز به ارزیابی پزشکی فوری دارند تا علت دقیق آن‌ها مشخص شده و اقدامات لازم صورت گیرد. برای دریافت مشاوره تخصصی و دقیق با پزشکان دکتریاب، لطفاً به بخش مشاوره آنلاین مراجعه فرمایید.

توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه ما، توجه به راهنمایی پزشکان است.

نیاز به مشاوره فوری دارید؟

همین حالا با پزشکان متخصص پزشکي عمومي به صورت تلفنی مشاوره بگیرید.

دریافت مشاوره تلفنی

سوالات مشابه