سبا
27
70
خانــم

خشکی و پوسته‌ریزی دور بینی با مصرف دارو هورمونی؟

سلام من خيلي وقته دور بينيم پوست ريزي و خشکي شديد داره بعضي وقتا چونه و دور دهانمم ميشه ولي اينا زود خوب ميشن دور بينيم اصلا خوب نميشه مدام کرم اوره ثمين رو ميزنم ولي 2 روز بعد حمام دوباره دور بينيم پر پوسته ميشه جوري که با دست جدا ميکنم
و اينکه من قرص اسپرونولاکتون و سيمپرترون کامپاند ميخورم به خاطر هورمونام
چه پمادي بزنم؟ الکو ماد ممتازون خوبه؟
بازدید : 16 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

خشکی و پوسته‌ریزی دور بینی با مصرف دارو هورمونی

بسیار خب، با توجه به شرح حال شما، خشکی و پوسته‌ریزی دور بینی که به طور مداوم وجود دارد و با وجود استفاده از کرم اوره ثمین بهبود نمی‌یابد، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مصرف داروهای هورمونی مانند اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپاند نیز ممکن است بر وضعیت پوست شما تأثیر بگذارد. در برخی موارد، این علائم می‌تواند نشانه‌ای از درماتیت سبورئیک (نوعی التهاب پوستی که با قرمزی، خارش و پوسته‌ریزی مشخص می‌شود) یا خشکی پوست شدید باشد. برای مدیریت این وضعیت، توصیه می‌شود از پمادهای حاوی ترکیبات ترمیم‌کننده و مرطوب‌کننده قوی‌تر استفاده کنید. پماد "الکو ماد ممتازون" حاوی عصاره گیاهی است که خواص ضدالتهابی و ترمیم‌کنندگی دارد و ممکن است برای شما مفید باشد. با این حال، به دلیل مصرف داروهای هورمونی و احتمال نیاز به تشخیص دقیق‌تر، بهترین اقدام مراجعه به پزشک متخصص پوست است. پزشک با معاینه دقیق می‌تواند علت اصلی مشکل شما را تشخیص داده و درمان مناسب شامل تجویز پمادهای تخصصی یا داروهای خوراکی را ارائه دهد. جهت دریافت مشاوره تخصصی از پزشکان متخصص پوست، می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین در وب‌سایت دکتریاب استفاده کنید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک پوست و مو تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه