طاهره قاسمي
65
85
خانــم

تداخل دارویی لوزارتان اکسابین سفکسیم و استفراغ؟

سلام مادر من تحت نظر دکتر قلب هستش و قرص لوزارتان 80 و رقيق کننه اکسابين 20 استفاده ميکنن و تازگي سرما خوردن وانتي بيوتيک هم سفکسيم 200
حالا اينا با هم استفاده شده بلافاصله بعد استفراغ داشتن جالا من مي خوام ببينم دوز داروي فشار و رقيق کننده بايد تکرار بشه؟ اگه نشه خطري داره؟
من يه نصفه لوزارتان دادم بهش چون فشارشون 15 روي 7 بود
ممنون ميشم جواب بدين
بازدید : 7 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

تداخل دارویی لوزارتان اکسابین سفکسیم و استفراغ

مصرف همزمان داروهای فشار خون (لوزارتان)، رقیق‌کننده خون (اکسابین) و آنتی‌بیوتیک (سفکسیم) در صورت عدم تداخل دارویی خاص، معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما استفراغ بلافاصله پس از مصرف داروها می‌تواند منجر به عدم جذب کامل دوز دارو شود. در مورد تکرار دوز، به خصوص برای داروهای فشار خون، تصمیم‌گیری باید بر اساس وضعیت بیمار و توصیه پزشک باشد. کاهش دوز لوزارتان توسط شما به دلیل فشار خون 15 روی 7 (که به نظر می‌رسد فشار سیستولیک 150 و دیاستولیک 70 میلی‌متر جیوه باشد) ممکن است در برخی شرایط صحیح باشد، اما تکرار یا تغییر دوز بدون مشورت با پزشک می‌تواند خطرناک باشد، زیرا عدم کنترل فشار خون یا مصرف نامناسب داروهای رقیق‌کننده می‌تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد. در این شرایط، بهترین اقدام مشورت فوری با پزشک معالج مادر شماست. پزشک با در نظر گرفتن وضعیت کلی بیمار، داروهای مصرفی و شدت علائم، بهترین راهنمایی را برای تنظیم یا تکرار دوز داروها ارائه خواهد داد. برای دریافت مشاوره تخصصی و راهنمایی دقیق‌تر از پزشکان دکتریاب، لطفاً با آن‌ها در تماس باشید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک داخلي تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه