سن: 38 وزن: 66 جنسیت: خانم

عوارض قطع ناگهانی تری فلوپرازین و مدیریت اضطراب و تپش قلب؟

من برای اضطرابم قرص تری فلوپرازین مصرف میکردم بعدقصرپدبارداری داشتم دوز روکم کردم یک چهارم الان تپش قلب ولرزش دست وبی خوابی دارم قرص پروپرانول 10 میخورم میتونم تری فلوپرازین روبخورم
سابقه بیماری:
استرس
داروهای مصرفی:
پروپرانول ۱۰ لتروزول واسترادیول ومنیزیم گلیسینات

5 آبان 1405 - 20:28

25 بازدید

پاسخ پزشکان

1 پاسخ
شاهین کریم پور

شاهین کریم پور

کارشناس ارشد روانشناس باليني ،روان درمانگر (فردي و زوجي)


با سلام.
نباید خودسرانه دارو رو کم می کردید علایم بیماری عود کرده حتما ویزیت جدید داشته باشید و در کنار دارو حتما به روان شناس نیز مراجعه داشته باشید

5 آبان 1405 - 21:1

آیا پاسخ پزشک مناسب بود؟
هوش مصنوعی دکتریاب

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب

عوارض قطع ناگهانی تری فلوپرازین و مدیریت اضطراب و تپش قلب

قطع ناگهانی یا کاهش شدید دوز داروهای ضد اضطراب مانند تری‌فلوپرازین می‌تواند علائم ترک و بازگشت اضطراب شدیدی شامل تپش قلب، لرزش دست و بی‌خوابی ایجاد کند. مصرف پروپرانولول ۱۰ میلی‌گرمی می‌تواند تا حدی به کنترل تپش قلب کمک کند، اما برای مدیریت ایمن علائم و تنظیم دوز داروها، نباید خودسرانه اقدام به قطع یا شروع مجدد تری‌فلوپرازین کنید، به‌ویژه که در حال حاضر داروهای دیگری نیز مصرف می‌کنید. برای تنظیم دقیق دوز داروها و بررسی تداخلات احتمالی با سایر داروهای مصرفی، حتماً در اسرع وقت با پزشک معالج خود مشورت کنید و از تغییر خودسرانه دوز داروها بپرهیزید. برای دریافت مشاوره تخصصی و تنظیم داروها می‌توانید از پزشکان متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) در سامانه دکتریاب نوبت بگیرید.

توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه ما، توجه به راهنمایی پزشکان است.

نیاز به مشاوره فوری دارید؟

همین حالا با پزشکان متخصص روانپزشک (اعصاب و روان) به صورت تلفنی مشاوره بگیرید.

دریافت مشاوره تلفنی

سوالات مشابه