قبل از ثبت سوال، می توانید در بین پرسش و پاسخ ها جستجو نمایید

۵۹
۸۵
آقــا

ترک زولپیدم؟

با سلام
بدلیل برخی استرسهای ناشی از بعد از ایام بازنشستگی و عدم پیشزفت برنامه های زندگی خصوصا در مورد شغل و آینده فرزندان و همزمان بروز برخی اختلافات با همسرم دچار بیخوابی شدم که به مصرف خودسرانه زولپیدم روی آوردهام که تقریبا سه سال است ادامه دارد .
در چند ماه اخیر قدرت تصمیم گیری و قدرت بیانم بشدت کاهش یافته و بعد از چند ساعت از بیداری و کارذهنی دچار نوعی ایست و انجمادو ناتوانی ذهنی میشوم و خصوصا در شرایط فعلی که چندین کار و مشکلاتم تداخل پیدا کرده اندنمیتوانم مطالب را تجزیه تحلیل نمایم به شدت حواس پرت شده ام ، شدیدا میل به مرگ دارم امکان بستری شدن نیز ندارم آیا روشهای ترجیحا دارویی برای ترک زولپیدم وجود دارد . با تشکر

تصویر برای شما قابل نمایش نیست

2 پـاسـخ


  • با سلام بله، حتما و شما دچار عوارض شديد شده ايد حتما بايد با مصرف دارو کم کم زولپي م رو قطع کنيد.

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (0)(0)
  • سلام. لازم بوده است به متخصص اعصاب وروان(روانپزشک) براي مشکلتان مراجعه کنيد چون بيخوابي بيماري نيست بلکه علامتي از يک بيماري است. هم اکنون هم بعلت مصرف زولپيدم و هم به علت بيماري اعصاب ورواني که درمان نکرده ايد مشکلات حافظه و ذهن پيدا کرده ايد که اگر درمان نکنيد بدتر هم خواهيد شد. بيمارهاي اعصاب وروان خودبخود خوب نميشوند. پس براي ترک زولپيدم بروش صحيح و اغاز درمان مشکل زمينه اي اعصاب وروان بايد متخصص اعصاب وروان(روانپزشک) شما را تلفني يا حضوري ويزيت کنند. مشکلات درمان نشده اعصاب وروان ميتوانند مشکلات ماندگار حافظه برجا بگذارند و نيز شانس بيمايهاي قلبي عروقي را افزايش دهند. هرچه سريعتر اقدام کنيد.

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (0)(0)
بازدید : 22 مرتبه
پـرسـش جــدیــد
متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات در تهران

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه