قبل از ثبت سوال، می توانید در بین پرسش و پاسخ ها جستجو نمایید

25
60
خانــم

عوارض قرص اریپیپرازول؟

باسلام من فایزه هستم تاریخ 4تیر97 به مطب دکترپیرنیا رفتم جهت مشکل اعصاب وروان ایشون قرص بالا روبجای قرص ریسپریدون برام. تجویز کردند وقتی من در اینترنت سرج کردم نوشته بود ازجمله عوارض این قرص احتمال خودکشی رودرمصرف کننده بالا میبره حال سوالم اینه احتمال خطردرمصرف این دارو چند درصد هست ومصرفش موجب ضرربرای سلامتی شخص نمیشه؟ باتشکرفراوان ازشما ممنون از راهنمایی شما

تصویر برای شما قابل نمایش نیست

2 پـاسـخ


  • سلام

    آریپیپرازول یک داروی ضد روان پریشی است و عملکرد مواد شیمیایی مغز را تغییر می دهد.

    ابیلیفای برای درمان علائم بیماری های روانی مانند اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی نوع یک مورد استفاده قرار می گیرد (افسردگی مانیک). مشخص نیست که مصرف آریپیپرازول برای کودکان زیر 13 سال با اسکیزوفرنیا یا کودکان زیر 10 سال با اختلال دوقطبی بی خطر است یا خیر.

    ابیلیفای همچنین برای درمان اختلالات افسردگی شدید افراد بالغ همراه با داروهای دیگری نیز مصرف می شود.

    علاوه بر این ابیلیفای در کودکان 6 سال و 6 سال به بالا که از نشانه های سندرم توره یا علائم اختلال اوتیستیک (تحریک پذیری، نوسانات خلق و خو، کج خلقی و خودآزاری) دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

    برخی از افراد جوان هنگام استفاده از این دارو برای اختلال شدید افسردگی و سایر اختلالات روانپزشکی به خودکشی فکر می کنند. به تغییرات روحی و علائم آن آگاه باشید. هرگونه نشانه جدید یا وخیم را به پزشک خود گزارش دهید.

    پزشک شما لازم است پیشرفت درمان شما را در دوره استفاده از این دارو به طور منظم بررسی کند. خانواده و افراد دیگری که از شما مراقبت می کنند باید به تغییرات روحی شما هوشیار باشند.

    به محض داشتن نشانه های زیر استفاده از ابیلیفای را متوقف کرده و با پزشک خود تماس بگیرید:

    تب با عضلات سفت و ضربان قلب سریع
    حرکات غیرقابل کنترل عضلات
    علائم ناگهانی مانند بیحسی یا ضعف، سردرد شدید و مشکلات بینایی، گفتار یا تعادل
    پیشنهاد میگردد در صورت تمایل از روان شناسان و روان پزشکان مرکز تخصصی مشاوره و روان شناسی خانوا ده ایرانی مشورت بگیرید

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (2)(1)
  • سلام. فضاي اينترنت پرا ز خرده اطلاعات و بعضا اطلاعات ناقص و نادرست است. منبع اطلاعات شما بايد متخصص اعصاب وروان باشد. با اسودگي دارو را مصرف و اگر مشکلي بود به پزشک معالج اطلاع دهيد.شما اگر از در منزل بيرون بياييد احتمال حوادث گوناگون مانند ادم ربايي تصاد ف و سقوط اجسام و... هست.اما اين باعث نميشود شما از منزل خار ج نشويد. حتي به ابن حوادث هم فکر نميکنيد. اما اگر پيش امد چاره انديشي ميکنيد. اينکه مرتب در گوگل جستجو يا احتمال خطر را زياد تخمين بزنيم و مرتب در حال کلنجار فکر ي با آن باشيم و بخواهيم موضوعات اتفاق نيفتاده و غيرقابل پيش بيني را پيش بيني و کنترل کنيم ناشي از اضطراب و وسواس است که احتمالن شما به همين علت تحت درمانيد.

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (1)(0)
بازدید : 467 مرتبه
پـرسـش جــدیــد
متخصص روانپزشک (اعصاب و روان) در تهران

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه