درمان درد قفسه سینه و کمبود اکسیژن با علائم میگرنی و عصبی؟
علت تير کشيدن قلبم و همچينن کمبود اکسيژن چيه ؟ دو بار اکو و نوار قلب دادم اما ميگن که هيچي نيست . سمت چپ قفسه سينم تقريبا نزديک به شانه ام تير شديد ميکشه طوري که صورتم جمع ميشه . همچنين تنگي نفس دارم و البته قبلا خيلي بيشتر بود . البته نميشه اسمش رو تنگي نفس گذاشت . حس ميکنم يه جورايي اکسيژن کم ميارم . دائم مجبورم خميازه بکشم طوري که ديگران هم از دستم کلافه شدن .چند تا دکتر هم رفتم اما ميگفتن هيچي نيست و فقط گفتن که کمخوني داري و دو چند نوبت قرص آهن مصرف کردم . البته که ميگرن هم دارم و گاهي اوقات سرگيجه ها و سردر هاي شديدي دارم و بعد از چند ساعت درس خوندن دماي بدنم بالا ميره و سرگيجه و حالت تهوع دارم . ميشه بگيد دليلش چيه و آيا واقعا شما هم توي اين اکو و نوار قلب ها مشکلي نميبينيد؟ اگر نه پس چرا هميشه حتي اوقاتي که کاملا آرومم نه فشار عصبي . نه استرس نه هيچ چيز ديگه اي هست قلبم شديدا تير ميکشه ؟ حدودا يک ساله که اينطوريم . چشمم خيلي سياهي نميره . اما وقتي ناگهاني بلند ميشم يه حالت گنگي تو مغزم حس ميکنم به همراه سرگيجه. نميتونم توصيفش کنم احساس ميکنم اينطرف و اونطرف ميرم وقتي سرم درد ميکنه و اين علائم رو دارم دوست دارم هيچکسي صحبت نکنه . صحبت هاشون هرچند آروم باعث ميشه که کلافه بشم و البته دست و پام بعضي اوقات خواب ميره و گزگز ميکنه و بعضي اوقات کلا بي حس ميشه . آزمايش خون که دادم RDW_SD. 14.6 بود و مقدار نرمالش 11 تا 14.5 بود . و بقيه تست ها نرمال بود . راستي بعضي اوقات هم انگشتاي پا و دستم مخصوصا پام تکون ميخوره و انگشت شصتم بي حس ميشه . از بچگيم هم زانوم بعضي اوقات خالي ميکرد. نه طوري که بيوفتم . فقط طوري که يخرده خم ميشد و بعد خودم کنترلش ميکردم . اين که ميگم از بچگي حدودا از 7 سالگي يا حتي زودتر . البته که اخيرا کمتر شده . بعضي اوقات هم حس ميکنم دستم ضعيفه ، وقتي چيزي ميگيرم نميتونم محکم دستم بگيرمش. اکثر اوقات قبل از اين علائم يک لکه هاي بنفش و زرد فسفري ميبينم که تقريبا ديدم رو مختل ميکنه . آيا اين علائم ميتونه ام.اس يا تومور مغزي باشه ؟ ميتونه ميگرن اورا باشه ؟ اگر آره ميشه فعلا يک قرص بگيد که بخورم و حالم بهتر بشه و بعد از انتحانات نهايي برم و چکاپ و امآرآي رو انجام بدم ؟ سابقه بیماری:سابقه ی بیماری خاصی تا اونجایی که یادم میاد ندارم . فقط همین میگرن رو دارم که گفتم و معدم هم ورم میکنه ( به دکتر مراجعه نکردم اما اون چیزی که گوگل زده بود. گاستریت معده هست ) چشمام هم آستیگمات داره داروهای مصرفی:الان داروی خاصی مصرف نمیکنم . ولی آبان ماه هم که سردرد و سرگیجه و ... داشتم رفتم دکتر این دارو هارو مصرف کردم و بهتر شدم. ولی الان باز علائم برگشته .
فاموتیدین. 40 عدد مصرف کردم
رهاکین ۲۰۰. 30 تا مصرف کردم
مگنیفورت که دوزش رو یادم نیست . 32 تا مصرف کردم
ناپروکسن ۴۵۰ . 30 تا مصرف کردم
فلوکستین رو هم دوزش یادم نیست 30 تا مصرف کردم
درمان درد قفسه سینه و کمبود اکسیژن با علائم میگرنی و عصبی
علائم ذکر شده، از جمله درد قفسه سینه تیرکشنده، احساس کمبود اکسیژن، خمیازه کشیدن مکرر، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، گزگز و بیحسی اندامها، و اختلالات بینایی (مشاهده لکههای بنفش و زرد فسفری) میتواند دلایل متعددی داشته باشد. با توجه به اینکه آزمایشات اولیه قلبی (اکو و نوار قلب) نرمال گزارش شدهاند، تمرکز باید بر سایر علل احتمالی باشد.
کمخونی، که خودتان نیز به آن اشاره کردهاید و با توجه به بالا بودن RDW_SD، میتواند یکی از عوامل ایجاد کننده خستگی، تنگی نفس و سرگیجه باشد. میگرن، به خصوص میگرن همراه با اورا (که با علائم بینایی و حسی قبل از سردرد همراه است)، نیز میتواند توضیحدهنده بسیاری از علائم شما باشد. همچنین، علائم عصبی مانند گزگز و بیحسی اندامها و ضعف عضلانی میتواند نشانهای از اختلالات عصبی محیطی یا مرکزی باشد. گاهی اوقات، اضطراب و استرس نیز میتواند علائم فیزیکی مشابهی ایجاد کند، حتی در شرایط آرام.
برای دریافت مشاوره تخصصی و دقیقتر در مورد علل احتمالی علائم خود و دریافت راهنماییهای درمانی مناسب، لطفا با پزشکان متخصص در دکتریاب مشورت نمایید.
توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و میتواند اشتباه کند. توصیهی ما، توجه به راهنمایی پزشکان است
همین حالا مشاوره بگیرید
برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک مغز و اعصاب (نورولوژي) تماس بگیرید.