معصومه
35
58
خانــم

درد و ورم پا پس از نشستن طولانی مدت؟

يک ساعتي روي پا راستم نشسته بودم بدون جا به جا کردنش
بعد يکساعت بلند شدن يهو پاي راستم روي پام صدا داد ورگش باد کردهمراه با سوزش ودرد
سابقه بیماری:
خیر
داروهای مصرفی:
خیر
بازدید : 6 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

درد و ورم پا پس از نشستن طولانی مدت

نشستن طولانی مدت روی یک پا، به خصوص در یک وضعیت ثابت، می‌تواند منجر به مشکلات موقتی در گردش خون و فشار بر عضلات و مفاصل شود. صدای "ترق" که شنیده‌اید، احتمالاً ناشی از آزاد شدن گازهای محبوس در مایع مفصلی (مانند نیتروژن) به دلیل تغییر ناگهانی فشار است. ورم و سوزش نیز می‌تواند ناشی از التهاب موضعی یا فشار بر بافت‌های اطراف باشد. برای کاهش درد و التهاب، می‌توانید پای خود را بالا نگه دارید، از کمپرس سرد (مانند کیسه یخ پیچیده شده در پارچه) به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه هر چند ساعت یکبار استفاده کنید و از انجام فعالیت‌هایی که باعث تشدید درد می‌شوند، خودداری نمایید. برای دریافت مشاوره پزشکی تخصصی و تشخیص دقیق علت علائم خود، از پزشکان متخصص در دکتریاب راهنمایی بخواهید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک ارتوپد - جراح استخوان تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه