رضا
23
60
آقــا

پارگی شریان و سیاهی پا پس از تصادف و پیوند عروق؟

با سلام برادرم آبان ماه تصادف کرده و دچار پارگي شريان اصلي پا و شکستگي استخوان فمورال شده بعد از پيوند عروق تا حدودي وضعيت پا چپ بهتر شد ولي به علت سياه شدن عضو مجبور به قطع پايين زانو شديم ، تا کنون عفونت پا به طور کامل برطرف نشده و حتي دکتر معالج ايشان (ارتوپد و متخصص عفوني) تشخيص دادند که پا بايد از محل شکستگي قطع شود .
آيا راهي وجود دارد؟
آياحتما بايد پا قطع شود؟

سابقه بیماری:
پنتوپرازول آسپیرین ۸۰ آپیکسابان هیدروکسی اوره کلیندامایسین لووفلوکساسین کو آموکسی کلاو
بازدید : 14 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

پارگی شریان و سیاهی پا پس از تصادف و پیوند عروق

متاسفانه با توجه به توضیحات شما مبنی بر سیاهی کامل عضو (نکروز گانگرنوز)، عدم بهبودی با وجود درمان‌های آنتی‌بیوتیکی گسترده و نظر اجماع پزشکان معالج (ارتوپد و عفونی) برای قطع عضو از سطح بالاتر، متاسفانه احتمالاً تنها راه نجات جان بیمار و جلوگیری از گسترش عفونت به خون (سپسیس) که تهدیدکننده حیات است، قطع کامل عضو در محل مشخص شده است. در این شرایط، باقی ماندن بافت مرده و عفونی به شدت سمی بوده و مقاومت آنتی‌بیوتیکی نیز ممکن است به دلیل بافت بدون خون‌رسانی (نکروز) ایجاد شده باشد. البته برای اطمینان صددرصدی، می‌توان درخواست مشاوره فوری با یک تیم جراح عروق یا متخصص عفونت در سطح ملی برای بررسی مجدد تصاویر و شرایط دقیق بیمار را داشت، اما به نظر می‌رسد گزینه‌های دیگری باقی نمانده است. جهت دریافت مشاوره تخصصی و بررسی احتمالات با پزشکان دکتریاب تماس بگیرید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک ارتوپد - جراح استخوان تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه