قبل از ثبت سوال، می توانید در بین پرسش و پاسخ ها جستجو نمایید

34
74
خانــم

افسردگی دارم، آیا خوب میشم؟

سلام دکتر عزیز من نزدیک به یک سال داروی اعصاب مصرف می کردم البته زیر نظر پزشک که باردار شدم دکترم داروهامو قطع کرد و قرص تری فلئوپرازین 1 برام تجویز کردند و ویتامین ب1 و برای دو هفته بعد وقت دادن بعد دو هفته افسردگی گرفتم و اصلا نمی تونم بخندم همش توی خودم هستم دکتر سیتالوپرام بهم دادن الان 5 روز که از مصرف داروهام گذشته اما هیچ تغییری در روحیه ام احساس نمی کنم و حس می کنم بدتر شدم یعنی داروها هنوز اثر نگذاشته؟ آیا خوب میشم؟

تصویر برای شما قابل نمایش نیست

4 پـاسـخ


  • با سلام، افسردگي شما حتما قابل درمان است، اميدوار باشيد، اما 5روز زمان مناسبي براي تخمين اثر دارو نيست، تاثير داروهاي شما تازه بعد از پايان دو هفته شروع ميشود و حدو 1الي 1ونيم ماه بعد بايد تاثير دارو را ارزيابي کرد، فعلا داروتون رو ادامه بديد.

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (3)(0)
  • سلام
    با مراجعه به روان پزشک مربوطه علت را جويا شويد و مشاوره هاي مربوطه را دريافت کنيد

    اگر چه غالباً حاملگي به صورت دوراني لبريز از شادي و شعف به تصوير كشيده مي‌شود، اين امر براي همه زنان واقعيت ندارد. دست كم از هر ده زن حامله يك نفر از دوره هاي افسردگي رنج مي برد. سالها متخصصين به اشتباه معتقد بودند كه هورمون هاي حاملگي از زنان در برابر افسردگي محافظت مي‌كنند و تنها پس از تولد نوزاد به خاطر اين¬كه ميزان اين هورمون ها كاهش مي يابد، در برابر بيماري ها آسيب پذيرتر مي شوند. آنها اكنون معتقد هستند كه بالا رفتن سريع سطح هورمون ها در آغاز حاملگي مي‌تواند شيمي مغز را به هم زده و به افسردگي منتهي شود.



    همچنين، تغييرات هورموني مي تواند موجب شود بيش از حد طبيعي احساس اضطراب كنيد. اضطراب شرايط ديگري است كه مي توان و بايد در دوران حاملگي به درمان آن پرداخت. افسردگي و اضطراب ممكن است تشخيص داده نشوند چون كه زنان غالباً احساسات خود را انكار كرده و آنها را به حساب بدخلقي موقتي مي‌گذارند كه اغلب به همراهِ حاملگي پيش مي‌آيد. بنا بر اين در گفتن اين گونه احساسات به پزشك يا ماما احساس شرمندگي نكنيد. سلامت رواني شما به اندازه سلامت جسمي‌تان اهميت دارد و در حقيقت مي‌تواند سلامت جسمي‌تان را تحت تأثير قرار دهد. به طور مثال، تحقيقات نشان مي‌دهند كه افسردگي و اضطراب مي‌تواند خطر زايمان زودرس را افزايش دهد. همچنين اين شرايط مي‌تواند توانايي شما را در مراقبت از خود و نوزاد در حال رشدتان مختل كند.
    پيشنعاد ميکنم از يک روان شناس متخصص هم براي درمان افسردگي خود مشاوره بگيريد و تحت روان درماني قرار بگيريد

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (2)(0)
  • با سلام تاثيرداروهاي افسردگي و در کل داروهاي اعصاب به جز خواب اورها با دوز کافي از دو هفته شروع مي شوند و از فردي تا فرد ديگر فرق دارند
    ممکن است دارو در دوز پايين اثر نکند ونياز به دوز بالاتر ويا حتي داروي قويتر ويا حتي شوک لازم باشد(ارزيابي توسط همکاران لازم است انجام شود)

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (0)(0)
  • سلام. بارداري وزايمان بعلت تغييارت هورموني ميتواند موجب عود يا اغازيا تشديد مشکلات اعصاب وروان شود.ممکنست لازم باشد به داروهاي شما داروي ديگر هم افزوده شود. دو هفته صبر کنيدو اگر تغييري نديديد با متخصص اعصاب وروان تماس بگيريد.

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (0)(0)
بازدید : 491 مرتبه
پـرسـش جــدیــد
متخصص روانپزشک (اعصاب و روان) در تهران

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه