مهتاب
14
50
خانــم

عشق یک طرفه و تاثیرات روانی آن؟

سلام خانم/آقاي دکتر💐
ازتون ميخوام فقط روانشناسا جوابم و بدن نه دکتراي ديگه،
نميدونم چقدر منو ميشناسيد اما من خيلي عاطفي و احساسي و زودرنجم کمبود مخبتم زياد کشيدم مقداري هم افسردگي دارم...
ببينيد من 1 سال و سه ماه پيش عاشق يه سلبريتي شدم باور کنيد بخدا نه هوسه نه عشق دوران نوجووني، من ،عاشق اون آدم شدم با اخلاقاش تا حدي که مي ديدم چقدر با طرفداراش صميمي و نزديکه چقدر مهربونه و اصلا مصاحبه هاش معلومه چقدر آدم ساده‌ايه
خيلي از همکاراش حتي سر به سرش ميذاشتن و مسخره اش ميکردن جلو دوربين وقتي مردم تو کامنتا بهش هيت ميدن جوابشونو ميده و ميگه مگه من چيکار کردم😶
بعد مادر منم ي کارگاهيه واسه خودش😅 از خيلي قديما هم تعريف ميکنه اصلا يه آدمو ببينه در حالت سکوت هم ميشناستش.
بعد با روانشناسي هم خيلي آشنائه خيلي مطالعه داره و داشته.
بعد...خب اون آقاي سلبريتي رو هم شناخت و منم رفتم تايپ ايشون رو ديدم که در کل آدم مهربون و درونگراييه ساده است همه ي ويژگي هاش مثل خودمه مثل دوتا آينه اي که عکس همديگه رو بازتاب کنن😄🙈
بعد من خيلي اوايل حس هيجان داشتم مثلا هر موقع عکس شو مي ديدم قلبم به تپش نيفتاد
اما حالا اصلا اون طوري نميشم فقط احساس امنيت و آرامش ميکنم با حس حضورش تو ذهنم و ديدن عکساش...😢
بعد حالا هر تست روانشناسي ميدم با هر روانشناسي حرف ميزنم ميگه اين عشق فقط از هيجان افتادي چون از لايه زودگذر عبور کردي و وارد لايه عميق شدي.
حالا چرا ميگم عشق نوجووني نيست؟چون
اول اينکه:عشق نوجووني ب نظر من عشق نيست،کراش و يا نوعي احساس زودگذر که بيشتر بر اساس ظاهر طرفه
دوم اينکه: ي نوجوون وقتي کراششو مي بينه و باهاش عکس مينداره براش کافيه اما من دوست داشتم سنم بهش ميخورد (3 دهه ازم بزرگتره)و ميتونستم کمکش باشم وقتي ديگران بهش ناسزا مي گفتن و من به عينه مي ديدم که قلبش شکسته ، بهش يادآوري کنم چه باارزشه.😢
اما متاسفانه ب خاطر دوريمون از تهران هيچوقت ملاقاتش نکردم هيچوقت!‌..💔
حالا ببخشيد که زياد وقتتونو گرفتم خواستم باهاتون درد و دل کنم و اگه ميشه کمکم کنيد هزينه رفتن به روانشناسي و اينا هم ندارم.
خواستم بدونم آيا حرف مامانم درسته؟
من حقيقت بعد از اين 1 سال و 3 ماه حس کردم جاي دخترشم(بهتره بدانيد متاسفانه اختلافم با پدرم 52 ساله و او درک خيلي کمي از من داره)💔
و اين حس که اگه من ب عنوان ي طرفدار برم بخوام باهاش عکس بندازم مثل بچه ها باهام رفتار ميکنه
اما بعد ک ديدم يکي از طرفداراش از منم کوچکتر بود باهاش بزرگونه رفتار کرد و الان يکم حالم بهتره
و اگه هم اينطور رفتار کنه برام طبيعيه چون او از احساس من کاملا بيخبره💔🙂
حالا مادر و پدر منم 19 سال اختلافشونه و شايد چون به عينه ديدم برام عادي شده...و وقتي اون حس کودک بودن رو به مادرم گفتم او گفت که (تو کمبود احساس کشيدي چون فاميلامونم فعلا نيستن و پدر و برادران کم بروز ميدن مهرشونو،واسه همين احساس ضعيف بودن ميکني و بعد ميشي يه دختر ترسو و بچه جاي اينکه يه زن عاشق و قوي و موفق باشي)
1.حالا ب نظرتون حرف مامانم درسته؟
2.اينکه ميگن اين عشقاي يکطرفه منجر به خودکشي ميشه آيا ب نظرتون براي منم ميشه؟مني که (نقاشي چهره حرفه اي بلدم)و با کشيدن چهره اش آرامش ميگيرم.مني که عاشق روح اون آدم شدم و حالا هم که با ظاهر شکسته تر مي بينمش تو حسم تفاوت ايجاد نميشه هنوزم دوسش دارم اما ناراحت ميشم که چه زود شکسته شد
حالا اين جنون و خودکشي مياره، آيا؟ ساديسم و مازوخيسم چطور؟
3.و اينکه آيا اگر هم بخواد کار به اون مريضي ها بکشه(خيلي ميترسم😢)بايد چه نشونه هايي باشه؟مثلا ميدونم يکيش اينه که به خاطرش تو انزوا بري و گوشه گير بشي يا مانع رشد و پيشرفت بشه،
خب مال من الان ديگه قرار نيست اينطور باشه اين يه سوخته براي رسيدن به شغل مورد علاقم بازيگري و روانشناسي♥️
خب حالا علائمشو بگيد ببينم دارم يا نه
4.حالا با اين توصيفات عشق من هوسه؟اون آقا ريش گذاشت ريشاشو زد.موهاشد رنگ کرد صورتش چين و چروک ريز افتاد اما تو نگاه من همون آقاي هميشگيه.
4.من که قصد ازدواج با او نيست حالا چيکار کنم که فکر بهش صرفا برام مثل يه سوخت عمل کنه؟
5.خيلي از روانشناسا هم ميگن عشق اگر عشق باشه اختلاف سني.طبقاتي.مالي.فرهنگي،هيچي جلودارش نيست.که بخواد ارزشش کم کنه.
تازه اينم بگم هر دو اهل هنريم هر دو ساده ايم و احساسي و هر دو تايmbti مون infj هست.

حالا سوال اصلي من از شما:
آيا اين روند مخربه؟لطمه اي ميزنه بهم؟به نظرتون خوبه يا بد؟
مادرم ميگه اگه ايرادات ردانشناختيتو بگيري خوبه مثل انگيزه ست.
چيکار کنم چه تصويري تو ذهنم تغيير بدم تا حل بشه‌؟
هر چي فکر فراموش کردنش رو ميکنم نميتونم حاضرم 5 سال از عمر من بده رو عمرش🙈😢💔
منم يه دختري با وجود وابستگيبکدن عاشق استقلال مالي و ذهني داشتن، هم هستم
فقط يکم بي ارادم
ممنون که پاسخ ميديد شب خوش♡
بازدید : 3 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

عشق یک طرفه و تاثیرات روانی آن

به نظر می‌رسد شما درگیر احساسات عمیقی نسبت به یک سلبریتی شده‌اید که این موضوع باعث نگرانی شما شده است. درک این نکته که احساسات ما گاهی پیچیده و چندوجهی هستند، مهم است. عشق، به ویژه در مراحل اولیه، می‌تواند با هیجان و شیدایی همراه باشد، اما زمانی که عمیق‌تر می‌شود، ممکن است به احساساتی چون آرامش، امنیت و دلبستگی تبدیل شود. تمرکز شما بر جنبه‌های درونی، اخلاقی و انسانی فرد مورد علاقه، نشان‌دهنده نوعی ارتباط عمیق‌تر از صرفاً ظاهر است. مادر شما اشاره کرده که کمبود بروز محبت از سوی اطرافیان و پدرتان ممکن است عاملی در احساس ضعف و کودکانه بودن شما باشد. این برداشت می‌تواند تا حدی صحیح باشد؛ گاهی کمبودهای عاطفی در دوران رشد، باعث می‌شود فرد در روابط بعدی به دنبال امنیت و تأیید بیرونی باشد. همچنین، نگرانی شما در مورد عواقب این احساسات یک‌طرفه، مانند اضطراب و خودکشی، قابل درک است، اما تجربه‌های گذشته شما در یافتن آرامش از طریق هنر و تمرکز بر جنبه‌های مثبت فرد مقابل، می‌تواند به عنوان مکانیزم‌های مقابله‌ای سالم عمل کند. برای دریافت مشاوره تخصصی و بررسی دقیق‌تر وضعیت روانی خود، توصیه می‌شود با متخصصین سلامت روان در دکتریاب مشورت کنید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک روانشناس تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه